ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παρουσιάζεται στο Βόλο το κόμικ του Αβραάμ Κάουα "Οι νύφες του Δράκουλα"

"Τα κόμικς είναι συνδυασμός λόγου και εικόνας προσφέροντάς μας μια οπτική αμεσότητα ανάλογη με του κινηματογράφου μαζί με μια αφηγηματική ελευθερία" τονίζει ο συγγραφέας, θεωρητικός κινηματογράφου και μεταφραστής Αβραάμ Κάουα
Παρουσιάζεται στο Βόλο το κόμικ του Αβραάμ Κάουα "Οι νύφες του Δράκουλα"
Ο Αβραάμ Κάουα μεγάλωσε στο Βελεστίνο

Το κόμικ άλμπουμ "Οι νύφες του Δράκουλα" παρουσιάζεται την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευμα στο βιβλιοπωλείο Public Βόλου.


Τι σημαίνει για εσάς το κόμικ και ποια είναι η θέση του σήμερα; "Τα κόμικς είναι ένας τρόπος να διηγούμαστε ιστορίες με εικόνα και λόγο μαζί» απάντησε ο κ. Κάουα και πρόσθεσε πως «τα είδη των ιστοριών που μπορούμε να διηγηθούμε είναι άπειρα, και ο συνδυασμός λόγου και εικόνας μας προσφέρει μια οπτική αμεσότητα ανάλογη με του κινηματογράφου μαζί με μια αφηγηματική ελευθερία ανάλογη εκείνης της λογοτεχνίας. Για παράδειγμα, έχω γράψει κόμικς ιστορικά μυθιστορήματα, όπως τη Δημοκρατία, κόμικς επιστημονικής φαντασίας όπως το Ubermensch, και κόμικς γοτθικά θρίλερ, όπως οι Νύφες. Η παγκόσμια απήχηση των κόμικς είναι συνέπεια του εύρους των θεμάτων τους".

Στο ερώτημα πώς οι μικροί και μεγάλοι αναγνώστες αντιλαμβάνονται το κόμικς, ο ίδιος απάντησε: "Κοιτάξτε, είναι σαν να λέμε, πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά το σινεμά ή τη λογοτεχνία. Υπάρχουν υπέροχα παιδικά κόμικς που μυούν τα παιδιά στην ιδιαίτερη αυτή τέχνη, υπάρχουν κόμικς που απολαμβάνουν οι ενήλικες όπως βλέπουν μια ταινία ή ένα βιβλίο, και υπάρχουν και κόμικς για όλες τις ηλικίες, όλα ιδανικά για το κοινό τους. Οι αναγνώστες έχουν πλήρη ευχέρεια να βρουν ό,τι τους ταιριάζει".


Για το νέο του βιβλίο τόνισε πως "Οι Νύφες του Δράκουλα» είναι ένα γοτθικό θρίλερ με ρομαντικές πτυχές, εμπνευσμένο από τον πασίγνωστο μύθο του Δράκουλα, του βρικόλακα των Καρπαθίων. Στο κλασικό μυθιστόρημα του Μπραμ Στόουκερ και στις αμέτρητες ταινίες που βασίζονται σε αυτό, τον βλέπουμε πάντα να συνοδεύεται από τρεις «νύφες», θύματα του που έχουν γίνει βρικόλακες και ερωμένες του και βρίσκονται υπό την απόλυτη εξουσία του. Η ιδέα που είχαμε με τον σχεδιαστή Γιάννη Ρουμπούλια ήταν ένα τρίπτυχο ιστοριών που θα διηγούταν την άγνωστη ιστορία αυτών των γυναικών και θα τους έδινε μια υπόσταση που συχνά τους αρνείται. Η Νουρ, ηρωίδα του πρώτου μέρους, είναι μια οδαλίσκη στην Κωνσταντινούπολη του 1622, η Σντένκα, στο δεύτερο, μια χωρική στην ορεινή Σερβία του 1759, και η Κάριν του τρίτου μια δασκάλα στη Μπίστριτσα του 1844. Αντί για απλά θύματα, οι πρωταγωνίστριές μας είναι χαρακτήρες με θέληση και δύναμη, και τις φέρνουμε σε αντιπαράθεση με τον Δράκουλα με τρόπο δραματικό και ανατρεπτικό, που ταιριάζει σε μια πιο σύγχρονη οπτική στους γυναικείους ρόλους στα θρίλερ".


Ο ίδιος διδάσκει σεμινάρια δημιουργικής γραφής λέγοντας πως "διδάσκω δημιουργική γραφή τα τελευταία χρόνια και το χαίρομαι, γιατί μοιράζομαι «μυστικά» της τέχνης μου με ανθρώπους που ενδιαφέρονται να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους. Το ότι τους βοηθώ σε μια φάση όπου το χρειάζονται, όπως το χρειαζόμουν κι εγώ όταν ήμουν στη θέση τους, είναι για μένα πολύτιμο".

πηγή: e-thessalia.gr