ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εμπειρίες ζωής για το Γυμνάσιο Στεφανοβικείου στο Βερολίνο

Ταξίδεψαν στην γερμανική πρωτεύουσα με το πρόγραμμα "Erasmus+" αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις για τον ψηφιακό κόσμο και τις επιπτώσεις των κοινωνικών δικτύων ενώ ξεναγήθηκαν σε ιστορικά μνημεία, όπως το Μνημείο του Τείχους του Βερολίνου και η Πύλη του Βρανδεμβούργου, κάτι που τους έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα την ιστορία του Ψυχρού Πολέμου και τις πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές που επηρεάζουν τη σύγχρονη Γερμανία
Εμπειρίες ζωής για το Γυμνάσιο Στεφανοβικείου στο Βερολίνο
Από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί σχολείων από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Τουρκία και την Γερμανία. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του γυμνασίου συνεργάστηκαν σε δραστηριότητες σχετικές με τον κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ανταλλαγή μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, Δράση KA210 με τίτλο “Click awareness: digital citizenship tools in the classroom”, το οποίο  επιχορηγείται  από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η συνάντηση έγινε στο σχολείο Zuckmayer Schule στο Βερολίνο της Γερμανίας. Διήρκεσε 5 μέρες, από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου, και συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί σχολείων από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Τουρκία και την Γερμανία. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του γυμνασίου συνεργάστηκαν σε δραστηριότητες σχετικές με τον κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο, γνωστό στη διεθνή βιβλιογραφία ως netiquette, και επεξεργάστηκαν  τρόπους ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων κοινωνικής δικτύωσης με έμφαση στο TikTok, την εφαρμογή που έχει κατακτήσει τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων. Όσο αυξάνονται οι χρήστες του τόσο αυξάνονται και οι ανησυχίες γύρω από το πόσο ασφαλή είναι τα στοιχεία των χρηστών της. Επίσης, διοργανώθηκε από το σχολείο υποδοχής επιμορφωτικό εργαστήριο  για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των εκστρατειών παραπληροφόρησης και της διάδοσης ψευδών ειδήσεων μελετώντας υπό την καθοδήγηση των καθηγητών του Γερμανικού σχολείου την περίπτωση της πτώσης του τείχους του Βερολίνου, το γκρέμισμα του οποίου σηματοδότησε την επανένωση των δυο Γερμανιών και τη νίκη της ελευθερίας έναντι του απολυταρχισμού.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στο μνημείο του Τείχους στη Μπερνάουερ Στράσε καθώς και στην πύλη του Βρανδεμβούργου, σημείο σύμβολο της ενωμένης Γερμανίας, όπου στις 22 Δεκεμβρίου 1989 χιλιάδες άνθρωποι σε μια μεγαλειώδη συγκέντρωση πανηγύρισαν το τυπικό τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο κτήριο του Ράιχσταγκ που στεγάζει το Γερμανικό ομοσπονδιακό κοινοβούλιο στο Βερολίνο όπου διατηρούνται τα γκράφιτι των Σοβιετικών στρατιωτών όταν στις 30 Απριλίου 1945 ο Κόκκινος Στρατός, έχοντας νικήσει στην ιστορική μάχη του Βερολίνου που σήμανε και το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατέλαβε τη γερμανική πρωτεύουσα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συνάντηση με τον βουλευτή Χακάν Ντεμίρ (τουρκικής καταγωγής), ο οποίος συμμετέχει στο γερμανικό κοινοβούλιο με το κυβερνών κόμμα SPD στη γειτονιά Νόικολν, μια από τις πιο ποικιλόμορφες στη Γερμανία.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ άφησε έντονες εντυπώσεις στους μαθητές, οι οποίοι δήλωσαν ότι η εμπειρία τους στο Βερολίνο ήταν ιδιαίτερα διδακτική και συνάμα συναρπαστική. Οι μαθητές επεσήμαναν τη σημασία των δραστηριοτήτων γύρω από την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου, τονίζοντας πως απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τον ψηφιακό κόσμο και τις επιπτώσεις των κοινωνικών δικτύων. Η ξενάγηση στα ιστορικά μνημεία, όπως το Μνημείο του Τείχους του Βερολίνου και η Πύλη του Βρανδεμβούργου, τους έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα την ιστορία του Ψυχρού Πολέμου και τις πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές που επηρεάζουν τη σύγχρονη Γερμανία. Οι μαθητές εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για την ευκαιρία να συνεργαστούν με νέους από άλλες χώρες, δημιουργώντας δεσμούς φιλίας και κατανοώντας καλύτερα τις πολιτισμικές διαφορές, ενώ η συνάντηση με τον βουλευτή Χακάν Ντεμίρ τους εντυπωσίασε, καθώς αποκόμισαν γνώσεις για την πολιτική ζωή της Γερμανίας και τη σημασία της πολυπολιτισμικότητας στην κοινωνία.