Επίκαιρη Ερώτηση Μεϊκόπουλου για την απαξίωση του ΟΣΕ Βόλου
"Πριν 3 χρόνια συζητούσαμε πώς θα γίνει ο Βόλος κόμβος μεταφορών της Θεσσαλίας, πλέον συζητάμε πώς θα λειτουργεί με ασφάλεια ο σιδηροδρομικός σταθμός χωρίς σταθμάρχη. Φθάσαμε στο σημείο να εξηγούμε ότι ο Βόλος δεν είναι κωμόπολη και να ζητάμε τα αυτονόητα. Έχουμε άλλη μια υπαναχώρηση του Βόλου υπέρ της Λάρισας", ανέφερε ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, στην αρχή της τοποθέτησής του, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε για τη σταδιακή υπονόμευση και τη μεθοδευμένη απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου στο Βόλο. Για να απαντήσει προσήλθε στη Βουλή ο Υφυπουργός για θέματα Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος Μιχάλης.
Όπως αναφέρεται, ο Βουλευτής μίλησε αρχικά για τον τρόπο που διαχειρίστηκε η ΝΔ τη σιδηροδρομική πολιτική που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ σε επίπεδο Μαγνησίας και Θεσσαλίας. Απέναντι στην ολοκλήρωση διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στην ουσιαστική εκκίνηση του έργου της ηλεκτροκίνησης με νέα χάραξη μεταξύ Βόλου - Λάρισας, στην ολοκλήρωση των σηράγγων στους μεγάλους ορεινούς όγκους διατηρώντας στο ακέραιο το προσωπικό του σταθμού, η ΝΔ και το Υπουργείο απάντησαν με μείωση προσωπικού πρώτης γραμμής, κλείσιμο κρίσιμων διοικητικών υπηρεσιών, μηδενική διάθεση κονδυλίων για τη συντήρηση, και την ασφάλεια στη λειτουργία της γραμμής. «Υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, απώλεια ανταποκρίσεων και ταλαιπωρία πολιτών και εργαζομένων, ενώ ο σταθμός μετά τις τρεις το μεσημέρι είναι άδειος, χωρίς κλειδούχο, χωρίς σταθμάρχη, ενώ συνεχίζουν να διέρχονται κανονικά αμαξοστοιχίες με επιβάτες μέχρι το βράδυ» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είναι απαξίωση του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου να απασχολείται μόνο ένας κλειδούχος που βγαίνει στη σύνταξη το Σεπτέμβριο και τρεις σταθμάρχες που συνταξιοδοτούνται μέχρι το τέλος του έτους χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη αναπλήρωσής τους. Είναι υποβάθμιση να υπάρχει ένας μηχανικός και δύο ανειδίκευτοι εργάτες για τη συντήρηση όλης της γραμμής και από τα 61χλμ της γραμμής Βόλου – Λάρισας, τα 15 χλμ να είναι οριακά προσπελάσιμα. Οι οδηγοί δεν έχουν καλή ορατότητα, ενώ ακόμα δεν έχουν εγκριθεί οι εργολαβίες για αποψίλωση και κόψιμο δέντρων και συντήρηση και τοποθέτηση φραχτών και οι αυτόματες διαβάσεις δε λειτουργούν κανονικά. Κατέθεσε στη συνέχεια φωτογραφίες της κακής εικόνας του δικτύου σε διάφορα σημεία.
Ο Αλ.Μεϊκόπουλος ανέφερε, ακόμα, το αίτημα του 304ΠΕΒ προς τον ΟΣΕ για σύνδεση της γραμμής με εργοστάσιο για τη μεταφορά αρμάτων σε περίπτωση ανάγκης για το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Τέλος, χαρακτήρισε εμπαιγμό των πολιτών του Βόλου και των εργαζομένων του σταθμού την αναγκαστική μετάβαση των ελάχιστων κλειδούχων και σταθμαρχών του Βόλου στο σταθμό της Λάρισας που ήταν δήθεν προσωρινό μέτρο και τη μετέπειτα κατάργηση κρίσιμων Τμημάτων του ΟΣΕ Βόλου και διοικητική τους μεταφορά στη Λάρισα.
Κλείνοντας, ρώτησε τον Υπουργό αν τελικά στρατηγική του Υπουργείου είναι η αποσιδηροδρομοποίηση της Μαγνησίας ή αν η σημερινή του κατάσταση οφείλεται σε ανικανότητά του να συντηρήσει όσα βρήκε έτοιμα.
Ο Υφυπουργός απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις για τη σημερινή εικόνα του σταθμού και του δικτύου. Επέμεινε ότι η κατάργηση των μονάδων του Βόλου δε σημαίνει υποβάθμιση και απέδωσε τη συγκέντρωση των υπηρεσιών διοίκησης στη Λάρισα σε σχεδιασμό του Υπουργείου για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών. Εξήγησε, ακόμα, ότι η επιλογή της Λάρισας έγινε με καθαρά λειτουργικό και γεωγραφικό κριτήριο. Στη συνέχεια ανέφερε, χωρίς να ορίζει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ότι το γραφείο του Βόλου θα υποστηριχθεί με επαρκές προσωπικό, όπως και οι τομείς και οι ομάδες των τμημάτων των διευθύνσεων συντήρησης, αναβάθμισης γραμμής, ηλεκτροκίνησης της Λάρισας.