Προβολή ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Χρόνη Μπότσογλου
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Ο Χρόνης Μπότσογλου σχεδιάζει με το μολύβι του τις πρώτες γραμμές μίας προσωπογραφίας σε λευκό χαρτί. Ο σκηνοθέτης Φρέντυ Βιανέλλης τον παρακολουθεί, καταγράφει τη δημιουργία και πιάνοντας το νήμα του σχεδίου, ανατρέχει στην εικαστική περιπέτεια της ζωής του καλλιτέχνη. Έργα από τα τελευταία 30 χρόνια, μερικά ξαναδουλεμένα, λάδια, γύψος, υδατοχρώματα, συνθέτουν αυτό το εικαστικό γεγονός. Ο σπουδαίος ζωγράφος επιβεβαιώνει με κάθε του κίνηση ότι αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της σύγχρονης τέχνης στη χώρα μας και έναν από τους κορυφαίους ζωγράφους της μεταπολεμικής γενιάς και πρόσωπο «κλειδί» στην αναδιοργάνωση της ΑΣΚΤ (ως καθηγητής και πρύτανης) τη δεκαετία του ’90. Συνοδοιπόροι σε αυτή τη σπάνια καταγραφή είναι οι ομότεχνοί του, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Γιάννης Ψυχοπαίδης, Γιώργος Χουλιαράς, Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης και ο συλλέκτης Σωτήρης Φέλιος.
Με θέμα του ντοκιμαντέρ "Χρόνης Μπότσογλου", ο σκηνοθέτης αναφέρει:
«Ήμουν κι εγώ εκεί και με φίλεψαν ένα πιάτο με φακή…»
Έχουν περάσει σχεδόν 40 χρόνια από την πρώτη μου συνάντηση με τον Χρόνη.
Το 1982 τον κινηματογράφησα επί μέρες να δουλεύει ένα έργο, λάδι, παραγγελία. Έκανε κι ένα σχέδιο με μοντέλο εμένα, για να μου εξηγήσει την αναζήτηση του.
Αυτό καταγράφηκε στην ταινία «Δυο φίλοι δυο ζωγράφοι» η οποία προβλήθηκε το 2017 στην γκαλερί «Φωταγωγός».
Τότε συμφωνήσαμε να μιλήσουμε ξανά για τη δουλειά του.
Στη διάρκεια των ετών πέρα από αναγνωρισμένος ζωγράφος υπήρξε καθηγητής και πρύτανης στην ΑΣΚΤ.
Ο κύριος άξονας της σημερινής ταινίας εξελίσσεται στο ατελιέ του όπου ένα σκίτσο δικό μου και μια συζήτηση με τον Χρόνη και την σύντροφο του Ελένη λαμβάνει μέρος. Η Ελένη, πρόσωπο καθοριστικό από τα χρόνια της σπουδής, μεγαλώνει μαζί με τον δημιουργό κι αποκαλύπτεται επανειλημμένα στα έργα του. Η δε συζήτηση με τον ομότεχνο του Θεοφυλακτόπουλο φωτίζει την διαδρομή του.
Η πορεία του αποκαλύπτεται από ανέκδοτα ηχητικά ντοκουμέντα που βρέθηκαν από μελετητές του έργου του και τις προσωπικές του σημειώσεις. Η ανοιχτή συζήτηση για το έργο του με αφορμή την τελευταία του αναδρομική έκθεση το 2018 στην γκαλερί «Σκουφά» όπου μίλησαν οι Γ. Ψυχοπαίδης, (ζωγράφος, καθηγητής ΑΣΚΤ), Μ. Θεοφυλακτόπουλος, (ζωγράφος, καθηγητής ΑΣΚΤ), Γ. Χουλιαράς, (γλύπτης, καθηγητής ΑΣΚΤ), Τρ. Πατρασκίδης, (εικαστικός, καθηγητής & πρύτανης ΑΣΚΤ), Χρ. Λάζος, (συγγραφέας ερευνητής), και Χ. Καμπουρίδης, ιστορικός τέχνης.
Ο συλλέκτης Σωτήρης Φέλιος, πρόεδρος του ιδρύματος “Η άλλη Αρκαδία” συστήνει το έργο του ζωγράφου στο διεθνές κοινό με εκθέσεις όπως: “Illuminated shadows” Venice 2011 & “Hellenico Plurale” Rome 2012.
Τα καλά έργα μας γονιμοποιούνε και μπορεί να μιλάμε γι’ αυτά σε βάθος χρόνου. Η τέχνη του Μπότσογλου θα μένει εκεί, μπροστά μας, αμετάκλητα έξω από τη φθορά του χρόνου. Ανιστορική στην ουσία της και πάντως ανοιχτή εσαεί στις ερμηνείες κάθε γενιάς και κάθε ιστορικής περίοδο.
Η κινηματογράφηση ακολουθεί έναν ελεύθερο χρονικά αφηγηματικό άξονα ως προς τις πληροφορίες κι ένα σταθερό ως προς την εξέλιξη του έργου, του ζωγράφου.
Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Φρέντυ Βιανέλλη.
Σκηνοθεσία Φρέντυ Βιανέλλης| 76’ | Eλλάδα | 2021
Trailer: https://vimeo.com/670741959
Για την είσοδο στο χώρο δεν απαιτείται πιστοποιητικό εμβολιασμού/νόησης, μόνο χρήση μάσκας.