ΕΠΑ.Λ. Βελεστίνου: Ρομπότ παράγει μπάρες δημητριακών
Με το συγκεκριμένο ρομπότ, το σχολείο έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής με θέμα "Αγροτική Παραγωγή και Τυποποίηση", κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος, Μαρία Συκοπούλου, ο ρομποτικός μηχανισμός που δημιούργησαν οι μαθητές, μπορεί να λειτουργεί ως μέρος της παραγωγής σε μία εργοστασιακή μονάδα. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν μηχανισμό, που λειτουργεί όπως οι μηχανές αυτόματης πώλησης καφέ, νερών και σνακ. Ο χρήστης, μέσω εφαρμογής, εισάγει τις πρώτες ύλες από τις οποίες θέλει να αποτελείται η μπάρα δημητριακών και πόσες θερμίδες επιθυμεί να έχει, και ρομποτικοί βραχίονες ανοίγουν τα κατάλληλα δοχεία, απελευθερώνοντας ποσότητες υλικών που θα αποτελέσουν το τελικό προϊόν. Στην κατασκευή τους οι μαθητές έχουν δημιουργήσει τρία δοχεία, για ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και σοκολάτα.
"Για την κατασκευή του ρομπότ, οι μαθητές συνδύασαν γνώσεις μηχανικής, φυσικής, μαθηματικών, πληροφορικής", ανέφερε η κ. Συκοπούλου.
Ελυσαν τον… γρίφο των πανελλαδικών
Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε επίσης και η εφαρμογή που δημιούργησαν μαθητές του ΕΠΑΛ Βελεστίνου για να λύσουν τον γρίφο που συνιστά για φέτος ο υπολογισμός των μορίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, ανά τμήμα στα πανεπιστήμια της χώρας.
"Ψηφιακή Εφαρμογή Υπολογισμού Μορίων Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή στα τμήματα των σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης", είναι ο τίτλος της εφαρμογής για τη δημιουργία της οποίας οι μαθητές έκαναν χρήση των εργαλείων της πληροφορικής και συνδύασαν τις γνώσεις τους στα μαθηματικά.
Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες μαθηματικές συναρτήσεις, σχεδίασαν και υλοποίησαν ψηφιακή εφαρμογή σε πρόγραμμα λογιστικού φύλλου, η οποία λειτουργεί ως εξής: ο χρήστης εισάγει τον τομέα σπουδών που τον ενδιαφέρει καθώς και τη βαθμολογία του στα τέσσερα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Επίσης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει συγκεκριμένο τμήμα κάποιας σχολής ανάλογα με τον τομέα του. Στη συνέχεια η εφαρμογή υπολογίζει τα μόρια εισαγωγής στο συγκεκριμένο τμήμα αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο τμήμα του συγκεκριμένου τομέα λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τους επιμέρους συντελεστές βαρύτητας σε κάθε μάθημα.
Η εφαρμογή περιλαμβάνει προς το παρόν τους τρεις τομείς που λειτουργούν στο σχολείο όμως οι μαθητές σχεδιάζουν να την επεκτείνουν ώστε να λειτουργήσει για όλους τους τομείς των ΕΠΑ.Λ.
Μετεωρολογικός σταθμός
Το ΕΠΑΛ Βελεστίνου διαθέτει ακόμη και δικό του μετεωρολογικό σταθμό, που επίσης παρουσιάστηκε στη χθεσινή ημερίδα. Ο σταθμός κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της δράσης "Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ" και συλλέγεις και μεταδίδει μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής, μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου. Παράλληλα, παρέχει πληροφορίες για τη δομή των εδαφών στα πάρκα του Δήμου Ρήγα Φεραίου, υποστηρίζοντας και τη συντήρησή τους.
Παρουσιάστηκε ακόμη το αποτέλεσμα της πρακτικής άσκησης μαθητών στην Ισπανία, το περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τις καταδύσεις, το πολιτιστικό πρόγραμμα για την ελιά αλλά και η αφίσα που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διεθνούς δράσης «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ενα ταξίδι στον δικό μας κόσμο».
"Ηταν μία δημιουργική χρονιά, παρά τους περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές, με κέφι και μεράκι εργάστηκαν δημιουργικά και απέδειξαν στην πράξη ότι τα επαγγελματικά λύκεια πρωτοπορούν στον χώρο της εκπαίδευσης", σημείωσε ο Βάιος Λιαπόπουλος, διευθυντής του ΕΠΑΛ Βελεστίνου, ενός σχολείου με μόλις 80 μαθητές, που όμως μεγαλουργεί.
πηγή: taxydromos.gr