ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πτώση 25% στον κύκλο εργασιών στις μεταφορικές εταιρείες

Για τα προβλήματα του κλάδου, εν μέσω πανδημίας, μιλά ο πρόεδρος του Συλλόγου, Ζήσης Ντελόπουλος
Πτώση 25% στον κύκλο εργασιών στις μεταφορικές εταιρείες

Μείωση 25% βλέπουν στον κύκλο εργασιών από την αρχή του χρόνου οι οδηγοί φορτηγών δημόσιας χρήσεως εθνικών και διεθνών μεταφορών. Η απότομη άνοδος στην τιμή του πετρελαίου, η μετακίνηση έργου τους σε εταιρείες ταχυμεταφορών και η παράταση στην είσπραξη των επιταγών σε εφαρμογή των μέτρων πανδημίας προκαλούν ένα μείγμα καταστροφής για τον κλάδο.

Οι επαγγελματίες που δεν σταμάτησαν να δουλεύουν στιγμή εν μέσω πανδημίας, αντίθετα στήριξαν αδιάλειπτα την οικονομία της χώρας και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, έχουν περιέλθει σε δύσκολη θέση.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Φορτηγών Δημόσιας Χρήσεων Εθνικών και Διεθνών Μεταφορών, Ζήσης Ντελόπουλος, λέει ότι λόγω των προαναφερόμενων παραμέτρων έχουν μειωθεί τα κέρδη σε σημαντικό βαθμό.

Την ίδια στιγμή λόγω της πανδημίας δεν υπάρχουν σταθερά προγραμματισμένα δρομολόγια. "Είναι μία περίεργη κατάσταση όπως και σε όλους τους κλάδους", σχολιάζει.

Οι επαγγελματίες βλέπουν μέρος του έργου τους να μεταφέρεται σε εταιρείες ταχυμεταφορών, ενώ δεν μπορούν να εισπράξουν τα χρήματα επιταγών για έργο που εκτέλεσαν.

"Οι μεταχρονολογημένες επιταγές έχουν προκαλέσει πολύ μεγάλη δυσκολία. Εχουν δημιουργήσει ένα τρομερά ασφυκτικό κλίμα. Περιμένουμε επιτέλους να τελειώσει η κατάσταση αυτή στο τέλος του μήνα", σημειώνει.

Το πρόβλημα ρευστότητας που δημιουργήθηκε σε συνδυασμό και με τη μείωση των δρομολογίων οξύνει περαιτέρω τα προβλήματα.

"Είχε παρουσιαστεί αυξημένη ζήτηση για εξαγωγές προϊόντων τα Χριστούγεννα και στη συνέχεια η εικόνα άλλαξε. Επιπλέον, σήμερα δεν υπάρχουν ούτε κοντέινερ για να φορτώσουν εμπορεύματα εργοστασίων. Πολλές παραγγελίες μένουν ανεκτέλεστες και τα εργοστάσια μένουν με ανεπαρκείς πρώτες ύλες", σημειώνει.

Οι επαγγελματίες προσπαθούν να προσαρμοστούν στις καινούργιες τιμές που έχουν διαμορφωθεί. "Βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο και αναμένουμε να δημιουργηθεί ένα φυσιολογικό πλαίσιο", λέει.

Άλλος επαγγελματίας του ίδιου κλάδου, που θέλησε να μιλήσει ανώνυμα, λέει ότι η καθυστέρηση στο άνοιγμα του τουρισμού είχε αντίκτυπο. "Η εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων για τα νησιά επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς.

Οι αυξήσεις στις τιμές των οικοδομικών υλικών και η προσάραξη `Ever Given` που στη Διώρυγα του Σουέζ,που πήγε πίσω ένα μήνα τις παραγγελίες, δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση", σημειώνει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επαγγελματίες ζητούν επιπλέον να εφαρμοστεί το 8ωρο του οδηγού με ανάπτυξη 45 λεπτών και δυνατότητα αξιοποίησης σε όλο το 24ωρο και όχι σε ορισμένο χρόνο, καθώς πρόκειται για μεταφερόμενους εργαζόμενους.

πηγή: taxydromos.gr