ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διαδικτυακή εκπαίδευση μια νέα πραγματικότητα

Μήνυμα αισιοδοξίας από την συνεργασία φορέων στη διαδικτυακή ημερίδα του Δήμου Ρήγα Φεραίου και Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση
Διαδικτυακή εκπαίδευση μια νέα πραγματικότητα

Με αφορμή την διαδικτυακή ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από τo ΚΕΠ Υγείας και το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Ρήγα Φεραίου σε συν-διοργάνωση με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, την Πέμπτη 4/3/2021 και ώρα 12:30 μ. μ. με τίτλο "Διαδικτυακή εκπαίδευση μια νέα πραγματικότητα" η κ. Χασιώτη Αντωνία, συντονίστρια Κοινωνικής Προστασίας και Προαγωγής της δημόσιας υγείας δηλώνει:

"Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής για την έκβαση της ημερίδας. Σε πολύ ωραίο κλίμα, υπό την σκέπη των ρήσεων του δικού μας Ρήγα Βελεστινλή, οι αξίες των ρήσεων του μεγάλου οραματιστή και εθνεγέρτη «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά» έλαβαν δράση. Γονείς, εκπαιδευτικοί, ειδικοί ψυχικοί υγείας, συζήτησαν διαδικτυακά, προβλημάτισαν και προβληματίστηκαν  για τις πρακτικές και συναισθηματικές δυσκολίες  παιδιών και ενηλίκων αναφορικά με τη νέου τύπου σχολική ζωή στον καιρό της πανδημίας. Είναι πολύ αισιόδοξο μήνυμα η συνεργασία φορέων με γνώμονα την βέλτιστη παροχή υπηρεσιών στα παιδιά και τις οικογένειές τους".

Στην ημερίδα απηύθυναν διαδικτυακά τους χαιρετισμούς η υφυπουργός Παιδείας, κ. Μακρή Ζέττα,  ο Δήμαρχος Ρήγα Φεραίου, κ. Νασίκας Δημήτριος και η κ. Μαλαμίτση Αικατερίνη εκ μέρους του  Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Διαδικτυακός οικοδεσπότης ήταν ο κύριος Αντώνης Δ. Αντωνίου  (υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων Π.Ε Μαγνησίας), ο οποίος με τον έξυπνο, ουσιαστικό και μεστό του λόγο συντόνισε το πάνελ των διαδικτυακών ομιλητών σε άψογη συνεργασία με την κ. Μπακάλη Μαρία, κοινωνική λειτουργό του Κέντρου Κοινότητας.

Η Υφυπουργός ευχαρίστησε τους διοργανωτές, που αναδεικνύουν και εκτιμούν το θέμα της διαδικτυακής εκπαίδευσης ως τη νέα πτυχή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και παρουσίασε σε αδρές γραμμές τον προσανατολισμό του Υπουργείου Παιδείας: "Με διπλή στόχευση προς εκπαιδευτικούς και μαθητές, καταρτίζουμε και υλοποιούμε προγράμματα τακτικών επιμορφώσεων εκπαιδευτικών ως προς τις δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού. Αναβαθμίζουμε τις γνώσεις και το έργο τους και προτρέπουμε τους εκπαιδευτικούς μας, να ανακαλύψουν και να αξιοποιήσουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων.

Παράλληλα, με γνώμονα το όφελος των μαθητών, μέσα από τη βέλτιστη παρεχόμενη ποιότητα προγραμμάτων σπουδών, τα εμπλουτίζουμε με νέες θεματικές, όπως οι τεχνολογίες αιχμής, η πληροφορική και η ρομποτική, και δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), όπως ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα, με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας".

Η κ. Μακρή αναφέρθηκε στον ένα χρόνο πανδημίας και την ανάγκη συνέχειας της μαθησιακής διαδικασίας, ως την αρχή ενός πολύπλευρου και απαιτητικού εγχειρήματος, που ολοκληρώθηκε, επιτυχώς, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

"Η τηλεκπαίδευση είναι η μεγάλη κατάκτηση της σχολικής κοινότητας και η ψηφιακή διάστασή της είναι η υποδομή, που συμπληρώνει και εξελίσσει τις απεριόριστες δυνατότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος".

 Στην ημερίδα  συμμετείχαν οι ακόλουθοι ομιλητές:

  • Δανιήλ Δανιλόπουλος, παιδοψυχίατρος, αφηγηματικός ψυχοθεραπευτής. Ο κ. Δανιήλ Δανιλόπουλος τόνισε την αξία της ψυχικής σύνδεσης παιδιών και γονέων, την ανάγκη κατανόησης των εφηβικών αναγκών και της έξυπνης οριοθέτησης καθώς και τη σημασία της νευρο-βιολογικής αλληλεπίδρασης.
  • Η κ. Μπαλαμώτη Σοφία, ψυχολόγος Κέντρου Κοινότητας Δήμου Ρήγα Φεραίου, μίλησε για τις ψυχολογικές και συναισθηματικές επιπτώσεις της πανδημίας και της συχνής χρήσης υπολογιστή σε παιδιά και ενήλικες, τη νέα οικογενειακή πραγματικότητα με τα παιδιά και τους γονείς στο σπίτι.
  • Η κ. Γεροπούλου Γαρυφαλλιά, εκπαιδευτικός του Δημοτικού Σχολείου Στεφανοβικείου αποτύπωσε με πολύ εύστοχο τρόπο τη νέα σχολική διαδικτυακή πραγματικότητα.
  • Η κ. Λαϊτσου Ευγενία, τρίτεκνη μητέρα, νοσηλεύτρια του Κέντρου Υγείας Βελεστίνου μίλησε για την ψυχική κόπωση των επαγγελματιών υγείας και την απόκριση στο ρόλο τους το γονικό.
  • Ο κ. Κουτσερής Ηλίας, Πρόεδρος Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βόλου με πολύ εύστοχο τρόπο μίλησε για τις πρακτικές δυσκολίες των οικογενειών στον καιρό της τηλεκπαίδευσης.
  • Η κ. Λαδοπούλου Ελένη, Προϊσταμένη του ΚΕΣΥ Μαγνησίας μίλησε για τη λειτουργία του ΚΕΣΥ, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως υπηρεσία και η συζήτηση με την Υπουργό ήταν ιδιαιτέρως εποικοδομητική για την εύρυθμη λειτουργία του ΚΕΣΥ. 

Ο κορωνοΐός ήρθε να επιβάλει στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι η τηλεκπαίδευση είναι άλλο ένα εργαλείο χρήσιμο στην εκπαιδευτική διαδικασία, που οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει στα σχολεία και στα πανεπιστήμια. Προφανώς η ξαφνική προσαρμογή έφερε αρκετές δυσκολίες πρακτικές τόσο σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όμως, όλοι κατέβαλαν τα μέγιστα ώστε να μπορέσει να συνεχίσει η λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Επίσης, η πολιτεία έχοντας πια τη γνώση των αδυναμιών του συστήματος μπορεί να φροντίσει ώστε κάθε μαθητής σε κάθε γωνιά της χώρας να έχει τις ίδιες δυνατότητες. Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας προέκυψαν και θα συνεχίσουν να εμφανίζονται πολλά προβλήματα σε όλες τις ηλικίες  που χρήζουν υποστήριξης από ειδικούς.

Η  αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση έχει πολλά θετικά στοιχεία και εάν υλοποιηθούν σωστά βγαίνουν ωφελημένοι όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Όμως, η εκπαίδευση δια ζώσης είναι αναντικατάστατη, όπως οι παιδικές χαρούμενες φωνές στις αυλές των σχολείων.  

Δελτίο Δήμου Ρήγα Φεραίου