ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αξιολόγηση: Επιστολή 43 Διευθυντών της Μαγνησίας στην Κεραμέως

Ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπογράφουν 43 συνολικά Διευθυντές σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας, εκφράζοντας τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους για τον τρόπο αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και ζητώντας να υπάρξει διάλογος για το θέμα
Αξιολόγηση: Επιστολή 43 Διευθυντών της Μαγνησίας στην Κεραμέως

Στην επιστολή τους, οι 43 διευθυντές διευκρινίζουν εξ αρχής, ότι ως εκπαιδευτική κοινότητα και επιδιώκουν και επιζητούν τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως εργαλείο καταγραφής θετικών και αρνητικών στοιχείων, άρσης δυσλειτουργιών, στοχοθεσίας, βελτίωσης και ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου.

Θέτουν ωστόσο, μια σειρά "σοβαρών ζητημάτων αξιοπιστίας και εγκυρότητας" – όπως αναφέρουν, επισημαίνοντας πως "στο υπάρχον κλίμα έλλειψης αποδοχής της αξιολόγησης που επιχειρείται, είναι ορατός ο κίνδυνος αναπαραγωγής μιας τεράστιας γραφειοκρατίας, καθώς και μιας άσκοπης αναταραχής στα σχολεία για τους επόμενους μήνες".

Η πρόταση των 43 διευθυντών σχολικών μονάδων της Μαγνησίας, είναι συνοπτικά η εξής:

  • Αναστολή υλοποίησης της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και έναρξη διαβούλευσης για τον προσανατολισμό και την κατεύθυνσή της.
  • Κατάργηση της εξωτερικής αξιολόγησης.
  • Υιοθέτηση ενός μοντέλου Προγραμματισμού και εσωτερικής Αυτοαξιολόγησης με χαρακτηριστικά που να ταιριάζουν σε οργανισμούς δυναμικούς, όπως είναι μια Σχολική Μονάδα. Θα πρέπει δηλαδή να δίνεται η δυνατότητα οι παράμετροι αυτές να τροποποιούνται και να προσαρμόζονται στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας κάθε Σχολικής Μονάδας. Προϋπόθεση γι αυτό είναι να μην εξουθενώνονται οι εκπαιδευτικοί επιβαρυνόμενοι με χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες ενδεχομένως μικρής απόδοσης.
  • Η στοχοθεσία για κάθε σχολική μονάδα να γίνεται στη βάση διετούς ή τριετούς σχεδιασμού. Κάθε σχολική μονάδα να επιλέγει κι από τις τρεις λειτουργίες όσους θεματικούς άξονες και δείκτες κρίνει σκόπιμο ότι μπορεί και πρέπει να βελτιώσει στη βάση μιας ανατροφοδότησης.
  • Οι Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου (ΣΕΕ) να έχουν τον ρόλο του κριτικού φίλου που καθοδηγεί και υποστηρίζει ανατροφοδοτικά το έργο της σχολικής κοινότητας σε κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, χωρίς εξωτερικές αξιολογήσεις.
  • Η αποτίμηση για να έχει ουσία και περιεχόμενο πρέπει να είναι περιγραφική, δεδομένου ότι η πολυπλοκότητα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας διέπεται από ποιοτικούς κατά κύριο λόγο παράγοντες.
  • Τα αποτελέσματα της Αυτοαξιολόγησης να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την ανάπτυξη του σχολείου.
  • Η εσωτερική αξιολόγηση πρέπει να αποτελεί μια συλλογική, παιδαγωγική, ανατροφοδοτική διαδικασία, που υλοποιείται εντός της σχολικής μονάδας, να αφορά τον Σύλλογο Διδασκόντων και να παραμένει εκεί, δεν αναρτάται σε πλατφόρμες ούτε βαθμολογείται.

πηγή: ertnews.gr