ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ζω το Βελεστίνο μέσα από την τέχνη

Καραντίνα τέχνας κατεργάζεται! Ο Βελεστινιώτης ερασιτέχνης εικαστικός και κάτοικος Αθηνών, Ευάγγελος Ντόντος, δημιουργεί ψηφιδωτά που τον συνδέουν με την πατρίδα του
Ζω το Βελεστίνο μέσα από την τέχνη
Επί τω έργω

Ρεπορτάζ: Φοίβος Παπαγεωργίου

Πόσο πιο δημιουργικά να "ξοδέψει" κανείς τον άπλετο χρόνο που μας δίνεται στην καραντίνα, βρίσκοντας παράλληλα κοινό σημείο επαφής με την γενέτειρά του;

Ο κ. Ντόντος το έκανε απόλυτα πράξη!

Το υδραγωγείο του σιδηροδρομικού σταθμού, όπως το αποτύπωσε μέσα από μία φωτογραφία

Πρώην στέλεχος φαρμακευτικών εταιρειών και πλέον συνταξιούχος, όπως μας διηγείται, "ζωγράφιζα από μικρός. Γενικά ό,τι είχε να κάνει με το καλλιτεχνικό κομμάτι και την χειροτεχνία, μου άρεσε να συμμετέχω. Με το που βγήκα στη σύνταξη αποφάσισα να διαχειριστώ δημιουργικά το χρόνο μου και γράφτηκα σε μία σχολή εικαστικών του Δήμου Αγίας Παρασκευής, όπου κατοικώ. Κράτησε δύο χρόνια κι έμαθα πολλά νέα πράγματα, όπως η ψηφιδογραφία!"

Πάνω, ο Ηρακλής κυνηγά την Αμαζόνα, από την Χάρτα του Ρήγα, κάτω η αρχαία θεά Ενοδία

Όσο για το πώς συνδυάζει την καραντίνα με το μέρος όπου γεννήθηκε, μας λέει: "Στο Βελεστίνο έρχομαι κάθε χρόνο. Τώρα λόγω των συνθηκών φέτος δεν το επισκέφτηκα. Κάθε πρωί ανοίγω το Μουσικό Βαγόνι για να ενημερωθώ. Στη διάρκεια της ημέρας κι επειδή πλέον έχουμε αρκετό χρόνο μένοντας μέσα και προσέχοντας, προσπαθώ να το αποτυπώσω στα έργα μου. Είμαι μακριά αλλά εμπνέομαι από αυτό και το ‘ζω’ μέσα από την τέχνη".

Ο Ρήγας Βελεστινλής

Προσθέτει δε πως όνειρό του είναι κάποια στιγμή τα έργα του να "επιστρέψουν" στο χώρο που ανήκουν, δηλαδή στο ιστορικό Βελεστίνο: "Αρκετές αγιογραφίες μου κοσμούν ιερούς ναούς του τόπου μου. Είχα δώσει και στον Άγιο Αθανάσιο με την παρότρυνση του ιερέα π. Θεοφάνη Μανούρα με τον οποίο έχω καλές σχέσεις. Έργο μου για τον Ρήγα βρίσκεται και στο Πνευματικό Κέντρο. Μόλις επιτραπούν ξανά οι μετακινήσεις θα ήθελα να λάβει χώρα μία έκθεση με τα έργα μου στο Βελεστίνο, γιατί όχι στο Πολιτιστικό Κέντρο που έχει δημιουργηθεί και να αφήσω κάποια από αυτά εκεί", μας εξηγεί και προσθέτει για την τέχνη του αυτή καθ’ αυτή:

"Πρώτα ζωγραφίζω το έργο, από πάνω βάζω το ριζόχαρτο κι εκεί κολλάω με αλευρόκολλα τα μάρμαρα με την `καλή όψη` προς τα κάτω. Όταν τελειώσει η διαδικασία αυτή, το έργο τσιμεντώνεται με ένα μείγμα που περιλαμβάνει τσιμέντο, άμμο θαλάσσης, μαρμαρόσκονη και τουβλόσκονη για να πάρει το κατάλληλο κεραμιδί χρώμα. Ύστερα από 3-4 μέρες, στεγνώνει, το γυρίζουμε και το τρίβουμε. Μετά καθαρίζεται από μπροστά και αν θέλεις να βρεθεί σε εξωτερικό χώρο προσθέτεις λούστρο.

Όσον αφορά, τα μάρμαρα, τα προμηθεύομαι από τεχνίτη σε λεπτές φέτες και τα κόβω στον έναν πόντο ή λιγότερο με δικό μου μηχάνημα. Το μάρμαρο έχει 5-6 αποχρώσεις και για αυτό το λόγο, αν θέλουμε παραπάνω χρώματα, χρησιμοποιούμε την ιταλικής επινόησης υαλόμαζα, κυρίως σε αγιογραφίες.

Ο Παντοκράτωρ και η Παναγία της Αγιά Σοφιάς