ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

"Σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων οριστικής αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας μετά τις πλημμύρες"

"Σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων οριστικής αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας μετά τις πλημμύρες"

Στη Βουλή έφεραν 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του Βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου τις σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων οριστικής αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας μετά τις πλημμύρες ζητώντας από τον Υπουργό Υποδομών επίσπευση των διαδικασιών και αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.

Παρά το ότι η αρμοδιότητα για την αποκατάσταση των ζημιών πέρασε στο Υπουργείο Υποδομών, με σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου τον Οκτώβριο του 2023, για καλύτερο συντονισμό και επίβλεψη, και παρότι αποφασίστηκε τα έργα να γίνουν βάσει του άρθρου 32 του ν. 4412/2019, που διευκολύνει την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες, εργοτάξια δεν έχουν στηθεί πουθενά και τα έργα παραμένουν στα χαρτιά.

Στο κείμενο της Ερώτησης των 12 βουλευτών γίνεται ιδιαίτερη αναφορά σε εξαγγελίες και δηλώσεις του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων Υπουργών που δεσμεύονταν όλο το προηγούμενο διάστημα για την άμεση έναρξη και ταχεία διεκπεραίωση των έργων ανάταξης της Θεσσαλίας στις οποίες όμως αποδείχθηκαν ασυνεπείς και κατέγραψε αναλυτικά τα προβλήματα στον Νομό Μαγνησίας.

15 μήνες μετά τις πλημμύρες, υπάρχει δυσπιστία και αγωνία καθώς οι μόνες παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε υποδομές, είναι οι προσωρινές αποκαταστάσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Η Π.Ε. Μαγνησίας έχει υποδείξει πάνω από 300 σημεία σε όλο το εύρος του Νομού όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι ασφαλές και χρειάζεται άμεσες παρεμβάσεις οριστικής αποκατάστασης. Στο Πήλιο, γέφυρες, δρόμοι, αγροτική οδοποιία και βασικές υποδομές με πρόχειρες επισκευές κινδυνεύουν να καταρρεύσουν. Κεντρικοί οδικοί άξονες που συνδέουν χωριά με τον Βόλο και μεταξύ τους έχουν αυξημένη επικινδυνότητα λόγω εκτεταμένων ζημιών, ενώ σε περίπτωση σφοδρής κακοκαιρίας καθιζήσεις και κατολισθήσεις θα οδηγήσουν ξανά σε αποκλεισμό των περιοχών. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην Δράκεια και τον Πλατανιά, τα γεφύρια έχουν καταρρεύσει εντός των οικισμών, δημιουργώντας προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων, ενώ σε μόνιμη λύση φαίνεται πως εξελίσσονται και γέφυρες τύπου Μπέλεϋ που τοποθετήθηκαν μετά τις θεομηνίες για την εξυπηρέτηση των οδικών μετακινήσεων σε τρία σημεία του Νομού.

«Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες η Θεσσαλία ακόμα βρίσκεται υπό προσωρινή αποκατάσταση και χωρίς αντιπλημμυρική θωράκιση. Αντιλαμβανόμαστε ότι απαιτείται χρόνος για τα έργα αποκατάστασης, για να είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά, όμως στην Θεσσαλία δεν έχουμε καν ξεκινήσει. Με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα,  οι παρεμβάσεις δεν αναμένεται να αποπερατωθούν πριν τα τέλη Ιουνίου του 2026. Είμαστε επιφυλακτικοί για την τήρηση και αυτού του χρονοδιαγράμματος καθώς οι κατασκευαστικοί όμιλοι, στους οποίες ανέθεσε το Υπουργείο τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας, έχουν ήδη συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο συμβάσεων τεχνικών έργων περίπου 18 δις ευρώ.

Ζητούμε από τον Υπουργό συνέπεια, έναρξη των εργασιών χωρίς άλλες καθυστερήσεις και αυστηρή επίβλεψη στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Η περιοχή είναι εκτεθειμένη εν μέσω χειμώνα και έχει χαθεί ήδη χρόνος για να την ανάταξη της περιοχής» αναφέρει ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Α. Μεϊκόπουλος, με πρωτοβουλία του οποίου κατατέθηκε η Ερώτηση.