ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γυμνάσιο Βελεστίνου: Παρουσιάστηκαν οι δράσεις και τα προγράμματα που συμμετείχαν οι μαθητές

Γυμνάσιο Βελεστίνου: Παρουσιάστηκαν οι δράσεις και τα προγράμματα που συμμετείχαν οι μαθητές

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΟΜΙΛΟΙ

ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ (σχολικό έτος 2023-2024)

ΜΕΡΟΣ Α’

Μέσα σε γιορτινό κλίμα την Δευτέρα 27 Μαϊου και την Τρίτη 28 Μαϊου παρουσίασαν οι μαθητές/-τριες τις δράσεις τους για το σχολικό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα: την πρώτη μέρα, στο φιλόξενο χώρο του ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ Βελεστίνου παρουσιάστηκε η δουλειά του Ομίλου Δημοσιογραφίας και το νέο φύλλο της σχολικής εφημερίδας «Μαθητική Πνοή»,  το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Στης Γραφής τα Μονοπάτια» και  η δουλειά του Ομίλου «Κάποτε γνώρισα μια λίμνη που `θελε να `ναι θάλασσα». Την Τρίτη 28 Μαΐου, στον χώρο του Σχολείου μας παρουσιάστηκε αρχικά  το Πολιτιστικό πρόγραμμα «Στα μουσικοχορευτικά μονοπάτια της ελληνικής παράδοσης» και η αυλαία έκλεισε με την παρουσίαση του Πολιτιστικού Προγράμματος «Ο αξεπέραστος Μάνος Χατζιδάκις». 

Για τη μύηση των μαθητών/-τριών στα μυστικά της δημοσιογραφίας, τον τρόπο λήψης συνεντεύξεων, τον τρόπο συγγραφής ενός άρθρου, μιας βιβλιοκριτικής καθώς και για τη συνολική θεματική των τευχών, υπάρχει σχετικό εκτενές δημοσίευμα.

Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης του Ομίλου Δημοσιογραφίας, τη σκυτάλη στην παρουσίαση των εκπαιδευτικών δράσεων, πήρε η ομάδα που εκπόνησε Πολιτιστικό Πρόγραμμα  με τίτλο «Στης Γραφής τα Μονοπάτια». Συμμετείχαν οι μαθητές του Γ2 τμήματος με Υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την κ. Χρυσούλα Τσαλδάρη, Καθηγήτρια Αγγλικών και τις Εκπαιδευτικούς κ. Πουσπουρίκα Γεωργία και  Βαϊτσαρά Πηλιάδα.

 

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς 2023-2024, άρχισαν οι μαθητές/-τριες να αναζητούν στοιχεία για τη σημασία της Γραφής σε σχέση με τον ανθρώπινο πολιτισμό. Το ταξίδι της Γραφής από την προϊστορία, τις πρώτες γραφές, το πρώτο αλφάβητο, την επανάσταση της τυπογραφίας στη διάδοση της γνώσης, τη Γραφή στον 20ο και 21ο αιώνα. Η κ. Τσαλδάρη προλόγισε κάνοντας σαφείς τους άξονες της πολιτιστικής αυτής δράσης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εναλλάσσονταν σε ρόλο αφηγητή, παρουσιάζοντας στην ολομέλεια του Σχολείου τα πορίσματα της ενδιαφέρουσας αυτής αναζήτησης. Μάλιστα, οι μαθητές/-τριες μετά την αφήγησή τους κινήθηκαν στον χώρο της εκδήλωσης αναρτώντας διάφορες αφίσες που είχαν φιλοτεχνήσει εμπνεόμενοι από την έρευνά τους. Ένα ταξίδι  γνώσης από τους απώτερους χρόνους στη σύγχρονη εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και των εργαλείων της. Ένα ταξίδι γνωριμίας με αρχαίους πολιτισμούς και σύγχρονους υπό το πρίσμα της επικοινωνίας και συγκεκριμένα της Γραφής που χρησιμοποιήθηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των ανθρώπων. Δεν είναι αξιοθαύμαστο πώς από την στοιχειώδη ανάγκη της επικοινωνίας, οδηγηθήκαμε στην παραγωγή πολιτισμού και στην ανταλλαγή πολιτισμικών στοιχείων μεταξύ των λαών;Τα πρόδηλα και τα λανθάνοντα μηνύματα μέσω της Γραφής κοινωνούνταν στις ανθρώπινες κοινότητες, γινόταν όσμωση και καθόριζαν τη  σκέψη και τη δράση  των ανθρώπων.

Συμμετέχοντες μαθητές/-τριες:

Αστερής Άγγελος, Γιάννα Ασημίνα, Ευαγγέλου Κρινιώ, Ζήγρα Γενοβέφα, Ζορμπά Λιάνα, Καραδήμου Ειρήνη, Κόκκας Νικόλαος, Κορώνας  Γιάννης, Κουσκουρίδας Βασίλης, Λιάμτσας Αντώνης, Μπαλή Δουράτα, Μπαλλίου Σαμπιάν, Μπαλλίου Σαμπιόλα, Μπατζιάκα Αφροδίτη, Ντουρντούνης Χρήστος, Παπαϊωάννου Μιλτιάδης, Ρρόσι Άνα, Συρταδιώτης Γεώργιος, Τζέλο Εριξέλα, Χριστοδούλου Απόστολος. 

Ακολούθησε η παρουσίαση της δράσης του Ομίλου που καταπιάστηκε με το θέμα της λίμνης Κάρλας, της λίμνης που βρίσκεται δίπλα μας, εντός των διοικητικών  και γεωγραφικών ορίων του Δήμου Ρήγα Φεραίου.

Μια νέα κοινότητα μάθησης συγκροτήθηκε φέτος μεταξύ όμορων Σχολείων. Πρόκειται για σύμπραξη σχολείων, συνεργασία  μεταξύ του Γ/σίου Βελεστίνου και του Γ/σίου Στεφανοβικείου, στα πλαίσια της λειτουργίας του εκπαιδευτικού ομίλου με τίτλο «Κάποτε γνώρισα μια λίμνη που `θελε να `ναι θάλασσα». Συμμετείχαν 18 μαθητές, εννέα από κάθε σχολείο, και οι εκπαιδευτικοί  Δρόσου Μάρθα και Χατζηθεοδώρου Βασίλειος από το Γ/σιο Βελεστίνου και  Ακριβούση Κων/ντία  και Μήσια Ιωάννα από το Γ/σιοΣτεφανοβικείου.

Μετά από τα γεγονότα που συνέβησαν τον περασμένο Σεπτέμβρη στην περιοχή μας, συμφώνησαν όλοι ομόφωνα, το θέμα του ομίλου  να είναι η λίμνη Κάρλα και η ιστορία της. Η διαδρομή καλύτερης γνωριμίας με τη λίμνη ήταν απαιτητική. Η ιστορία της λίμνης είναι  μακρά. Αρχίζει από τη μυθολογία και την εποχή του Ομήρου- από τον οποίο υμνήθηκε- συνεχίζει με τη δημιουργία ενός παραλίμνιου πολιτισμού αλλά και την αποξήρανσή της , κατόπιν την αναγέννησή της με τη μορφή ενός υπέροχου βιότοπου για να καταλήξει στη σημερινή κατάσταση και τις καταστροφές που προκλήθηκαν μετά από δύο έντονα πλημμυρικά φαινόμενα τον Σεπτέμβρη του 2023.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές έγιναν συνεπιβάτες στην ίδια διαδρομή, μοιράστηκαν εμπειρίες, ιδέες, παλιές ιστορίες μέσα από τις συνεντεύξεις των λιγοστών εναπομεινάντων πρωταγωνιστών. Στιγμές συγκίνησης και περηφάνιας, ελπίδας, αγάπης για την απέραντη φυσική ομορφιά. Παράλληλα, όλοι αισθάνθηκαν δέος μπρος στη δύναμη των φυσικών στοιχείων που ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία.

Ανείπωτες καταστροφές στο βιός και τα υπάρχοντα των κατοίκων των παραλίμνιων χωριών,  αμέτρητες απώλειες, πολλές πληγές. Δύσκολη υπόθεση η επούλωση αυτών των πληγών για να μπορέσουν οι άνθρωποι να ξαναβρούν τους ρυθμούς της προηγούμενης ζωής τους.

Με το πέρας των εργασιών, λάβαμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Δεν μπορεί ο άνθρωπος να τα βάζει με τη φύση και να θέτει τους κανόνες του. Όταν συμβαίνει αυτό, τα βάζει και με τον εαυτό του. Αν θέλουμε να προοδεύσουμε, πρέπει εμείς να συμμορφωνόμαστε με τους νόμους της φύσης και οι παρεμβάσεις μας να είναι λελογισμένες και καλά σχεδιασμένες. Επίσης, όσοι κατέχουν δημόσιο αξίωμα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα να μεριμνούν για την πρόληψη δυσάρεστων καταστάσεων και την προστασία όλων των  ανθρώπων με παρεμβάσεις που αποτρέπουν  ή περιορίζουν τις εκτεταμένες ζημιές όταν σημειώνεται ένα έντονο καιρικό φαινόμενο. Η εποχή μας –εποχή κλιματικής κρίσης- δεν χωρά αδιαφορία, ολιγωρία, παραλείψεις. Απαιτεί εγρήγορση και προνοητικότητα. Πρέπει να λαμβάνονται υπ` όψιν όλες οι παράμετροι, να ακούγεται η φωνή των ειδημόνων για το κάθε θέμα πριν τη λήψη αποφάσεων και κυρίως, πριν την οποιαδήποτε παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον. Το περιβάλλον μέσα στο οποίο και από το οποίο ζούμε, χρειάζεται  σεβασμό και αγάπη.

Το σύνολο των δράσεων και των εργασιών του ομίλου καταγράφεται στην παρουσίαση καθώς και στο βίντεο που ακολουθούν. 

Επομένως, επιλέξτε το link της παρουσίασης https://flipbookpdf.net/web/site/50976036ed2be7a1b597052cd555934379db32e4202405.pdf.html

ή 

το link του βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=-uifi-riD9Y&t=238s

και ταξιδέψτε μαζί μας σε ένα υπέροχο ταξίδι μέσα στον χρόνο.

Οι εμπλεκόμενοι καθηγητές: Χατζηθεοδώρου  Βασίλειος, Γεωπόνος-Διευθυντής Γυμνασίου Βελεστίνου/ Δρόσου Μάρθα, Θεολόγος

και

Μήσια Ιωάννα, Γεωπόνος- Διευθύντρια Γυμνασίου Στεφανοβικείου/Ακριβούση Κωνσταντίνα, Φιλόλογος

Συμμετέχοντες μαθητές/-τριες: Μόνε Μαρίνα, Νανόπουλος Αποστόλης, Νικήτη Κωνσταντίνα,, ΝτόντουΞενιά, Παπαθανασίου Στεφανία, Πρίντζιου Θεοδώρα, Σδρούλια Χρύσα, Τσουμπέκου Ελένη, Τσιμπουκλή Κλειώ (Γυμνάσιο Βελεστίνου)

και

Κούκας Παναγιώτης,Βραχνού Αφροδίτη, Ζλατούδη Ιωάννα, Θερίμη Γεωργία, Ιωάννου Γεώργιος, Καλογήρου Γεώργιος, Κατσή Παρασκευή, Κολοβού Ευσταθία, Κουκουτσέλου  Χρυσούλα-Μαρία (Γυμνάσιο Στεφανοβικείου)