ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μήνυμα Ζέττας Μ. Μακρή για την γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Μήνυμα της υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού  Ζέττας Μ. Μακρή για την γιορτή των Τριών Ιεραρχών
Μήνυμα Ζέττας Μ. Μακρή για την γιορτή των Τριών Ιεραρχών

 

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές και εκπαιδευτικοί,

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι μια σπουδαία ημέρα για την Ορθοδοξία και τα ελληνικά γράμματα και μια εξαιρετική ευκαιρία να θυμόμαστε και να επικοινωνούμε την  διαχρονική συμβολή των Τριών Μεγάλων Φωστήρων της Εκκλησίας μας στην οικουμενική Παιδεία.

Ο δυναμικός διάλογος της εκπαιδευτικής κοινότητας με το έργο και τη διδασκαλία των Τριών Ιεραρχών ξεκίνησε από  το έτος 1842, οπότε η Πανεπιστημιακή Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καθιέρωσε, για πρώτη φορά, την εορτή των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα της Ελληνικής Παιδείας και των Γραμμάτων.

Οι Τρεις Πατέρες της Εκκλησίας μας, ο Μέγας Βασίλειος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αξεπέραστες μορφές της χριστιανικής ορθόδοξης γραμματείας, είναι φωτεινό παράδειγμα και συνεπείς εκφραστές πλήθους μηνυμάτων προς την εκπαιδευτική κοινότητα, προς τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Σε κάθε εποχή, η Παιδεία πρέπει να κάνει την αυτοκριτική της και να ανασυντάσσεται, με αίσθημα ευθύνης, με υψηλά κριτήρια, με σταθερό προσανατολισμό και επιδίωξη τον εκσυγχρονισμό της, την ποιοτική της αναβάθμιση, το μέλλον της.

Συνεπής η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ στο όραμα για το «ανοιχτό σχολείο» προωθούμε μεταρρυθμίσεις και πραγματικές αλλαγές στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο. Απομακρυνόμαστε από το μοντέλο της στείρας αποστήθισης, ενισχύουμε την κριτική σκέψη των μαθητών, την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, την προώθηση της ερευνητικής σκέψης, την καινοτομία, την τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα, την εξοικείωση των μαθητών με ερευνητικά ερωτήματα και μεθόδους, την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών μονάδων.

Με τη διδασκαλία των Τριών Ιεραρχών να είναι διαρκώς παρούσα και επίκαιρη ενισχύουμε με τις δικές τους βασικές παιδαγωγικές αρχές, με σύγχρονη ερμηνεία και εφαρμογή, το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ακολουθούμε τις ορθές συντεταγμένες που όρισαν για μια ολιστική Παιδεία υψηλών προσδοκιών, δυνατοτήτων, απαιτήσεων και προοπτικών.