Συνάντηση με το Δ.Σ. του Συνδέσμου Λιμενεργατών Βόλου
Με το Δ.Σ. του Συνδέσμου Λιμενεργατών Βόλου, συναντήθηκε κλιμάκιο του ΚΚΕ αποτελούμενο από τον Βασίλη Μεταξά, βουλευτή Μαγνησίας και τον Κώστα Στεργίου, μέλος της Τ.Ε. Μαγνησίας.
Η συνάντηση έγινε με αφορμή την πρόσφατη εξέλιξη με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου, ζήτημα που βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Λιμενεργατών Βόλου, Θωμάς Κρητικός, παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα των λιμενεργατών ζητώντας τη στήριξη του ΚΚΕ.
Εκ μέρους της αντιπροσωπείας του ΚΚΕ τονίστηκε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού αποτελεί μια αρνητική εξέλιξη που θα έχει επιπτώσεις τόσο στους εργαζόμενους στο λιμάνι, όσο και στις λαϊκές οικογένειες της περιοχής.
Πρόκειται για κίνηση που είχε προετοιμαστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ολοκλήρωσε η ΝΔ με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο στα πλαίσια της στρατηγικής της Ε.Ε. για την απελευθέρωση των μεταφορών.
Η εμπειρία από αντίστοιχες ιδιωτικοποιήσεις έδειξε ότι διαψεύστηκαν και μάλιστα γρήγορα όσοι τις παρουσίαζαν ως κινήσεις που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες, μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων και του εκσυγχρονισμού των υποδομών.
Η αλήθεια είναι ότι οι εργαζόμενοι βρέθηκαν σε χειρότερη θέση με την κατάργηση της μόνιμης και πλήρους εργασίας, την επέκταση των ευέλικτων μορφών εργασίας, τη μείωση του αριθμού εργαζομένων, την εντατικοποίηση της δουλειάς για την απόσπαση περισσότερης υπεραξίας και άρα μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, με καλύτερο παράδειγμα την COSCO στον Πειραιά. Επιπλέον, επιβλήθηκαν αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων των ήδη ακριβών για τον λαό ακτοπλοϊκών μεταφορών, καθώς και των τιμών των μεταφερόμενων προϊόντων. Όσο για τα «άλλα» οφέλη, όπως δήθεν η αύξηση των εσόδων του δημοσίου, είναι χαρακτηριστικό ότι σε αντίστοιχες συμβάσεις απαγορεύεται στους δήμους να επιβάλουν ανταποδοτικά τέλη στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι.
Ταυτόχρονα και για το λιμάνι του Βόλου που παραχωρείται στον ιδιωτικοποιημένο ΟΛΘ συμφερόντων Σαββίδη, χρειάζεται να συνυπολογιστεί και η ένταση του διεθνούς καπιταλιστικού ανταγωνισμού ανάμεσα σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους που έχει πάρει πολεμικά χαρακτηριστικά. Η παρουσία του στρατού των ΗΠΑ στην περιοχή της Μαγνησίας και της Λάρισας σε συνθήκες όξυνσης των αντιθέσεων με την Κίνα και τη Ρωσία, ενώ είναι σε εξέλιξη ο πόλεμος στην Ουκρανία και η δολοφονική επίθεση του Ισραήλ στην Παλαιστίνη, η σχεδιαζόμενη επένδυση LNG στον Παγασητικό, περιπλέκουν το κουβάρι και δημιουργούν επιπρόσθετους κινδύνους.
Το ΚΚΕ θα βρεθεί στο πλευρό των εργαζομένων στο λιμάνι, ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια χτυπήματος των δικαιωμάτων τους.
Θα συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις ώστε να δυναμώσει ο αγώνας για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για σύγχρονες ασφαλείς λαϊκές μεταφορές. Σε έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας που τα λιμάνια της χώρας, τα αεροδρόμια, οι σιδηρόδρομοι, θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την κοινωνική ευημερία προς όφελος του λαού και όχι το κέρδος μιας χούφτας μεγαλοεπιχειρηματιών.