Τι μέλλει γενέσθαι με τους συναιτερισμούς;
Οι συνεταιρισμοί, απέναντι στα funds… η ελληνική παραγωγή και οικονομία απέναντι στα μάρκετ ξένων συμφερόντων και σε διεθνοποιημένα brands…
Κατά την προεκλογική μου περιοδεία συνάντησα μέλη συνεταιρισμών, ή πρώην συνεταιρισμών, άκουσα τα παράπονά τους… Ο τόπος μας η Μαγνησία, φαίνεται πως έχει απ’ άκρη, σ’ άκρη, μεγάλη ανάγκη για οργάνωση και εκσυγχρόνιση του συνεταιριστικού κινήματος.
Παραθέτω μια εντυπωσιακή θα έλεγα λίστα, των συνεταιρισμών που μου αναφέρθηκαν κατά τις επισκέψεις μου από μέλη τους και πρώην μέλη τους: Αλμυρού, Αγροτουριστικού Πτελεού "Φτελιά", Σούρπης, Ελαιουργικού Πτελεού, ΕΑΣ Βόλου (ΕΒΟΛ), Νέας Αγχιάλου "Η Δήμητρα", Ζαγοράς Πηλίου, Κεραμιδίου, Καναλίων, Κερασιάς, Ριζομύλου και Στεφανοβικείου, Πουρίου, Δράκειας, Αγριάς, Κατηχωρίου και Μηλεών, Προμυρίου, Γυναικείου Αγροτουριστικού Ζαγοράς, Γυναικείου Αγροτουριστικού Πορταριάς, Γυναικών Ν. Αγχιάλου "ΑΧΕΛΩ", Ανθοκομικού Γυναικών Μακρυρράχης "Η ΓΑΡΔΕΝΙΑ", Ανηλίου, Ομάδα Γυναικών "ΑΝΗΛΙΩΤΙΚΑ – ΤΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΑ", Αγροτουριστικού Αλοννήσου "ΙΚΟΣ", Γλώσσας Σκοπέλου "Η ΓΛΩΣΣΙΩΤΙΣΣΑ", Αγροτουριστικός ενοικιαζόμενων δωματίων "ΜΕΛΙΣΣΑ", ΚΟΙΝΣΕΠ "ΦΥΛΩ" στους Αγίους Θεοδώρους, Γυναικείου Αγροτοτουριστικού Συνεταιρισμού Σέσκλου "Το Φτάσμα", Αγροτουριστικού γυναικών Βυζίτσας, Πηλίου και Β. Σποράδων, Παραγωγών οπωροκηπευτικών Βόλου κά….
Είναι ανάγκη, για όλους αυτούς τους συμπολίτες μας, αλλά και την τοπική μας οικονομία, να θεσπιστούν κίνητρα για την προώθηση σύγχρονων και ισχυρών ομάδων παραγωγών. Παράλληλα πρέπει να γίνουν έργα υποδομής, με αξιοποίηση των χρημάτων των κοινοτικών ταμείων. Οι συνεταιρισμοί και αγρότες καλό είναι να έχουν ενεργειακή αυτοτέλεια και οικονομικά κίνητρα, όπως πολιτικές με φοροκίνητρα και φοροαπαλλαγές.
Τα δίκτυα διανομής των συνεταιρισμών, πρέπει να ενισχυθούν μέσω ΕΣΠΑ, με σκοπό την αυτονομία, τον έλεγχο και την καλύτερη τιμή προς τον καταναλωτή, αλλά και την εξωστρέφειά τους -γιατί όχι- σε ξένες αγορές.
Οι παραγωγοί και τα μέλη των συνεταιρισμών, πρέπει να επιμορφωθούν με σκοπό τη δημιουργία προϊόντων με ταυτότητα, καινοτόμων και ποιοτικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα η συνδυασμένη χρήση αρωματικών φυτών και βοτάνων της Μαγνησίας, για την παραγωγή νέων τελικών προϊόντων, όπως π.χ. νέων γεύσεων σε κρασιά κτλ.
Η ενίσχυση των Μελισσοκόμων είναι ένα χωριστό μεγάλο κεφάλαιο… Θα έλεγα ότι η προστασία του επαγγέλματος έχει αργήσει επικίνδυνα… Και στη Μαγνησία, οι μελισσοκόμοι δίνουν μεγάλο αγώνα, επιμορφώνονται και ζητούν την περαιτέρω στήριξη του κράτους…
Στα συνεργατικά σχήματα, πρέπει να δοθούν ιδιαίτερα οικονομικά κίνητρα και παράλληλα να καταπολεμηθεί η μαύρη οικονομία.
Η Μαγνησία προσφέρει φωτεινά παραδείγματα συνεταιρισμών που επιβίωσαν, που διεκδίκησαν και που οδηγούν τις εξελίξεις. Η ορφανή αυτή προσπάθεια, είναι καιρός να ενισχυθεί από τη μητέρα Ελλάδα… Το πρόγραμμα του Κινήματος Αλλαγής, συμπεριλαμβάνει την ενίσχυση του υγιούς συνεταιριστικού κινήματος.