ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Επίσκεψη Δ. Κανελλή στο λιμάνι και συνάντηση με τους εργαζόμενους του ΟΛΒ

Επίσκεψη Δ. Κανελλή στο λιμάνι και συνάντηση με τους εργαζόμενους του ΟΛΒ

Επίσκεψη στο λιμάνι του Βόλου και συνάντηση με τους εργαζόμενους του Οργανισμού Λιμένος Βόλου του υποψήφιου βουλευτή του ΜέΡΑ25 Μαγνησίας Κανελλή Δημήτρη

Έγινε επίσκεψη στους χώρους, τα γραφεία διοίκησης και τις εγκαταστάσεις του λιμανιού του Βόλου, όπου έγινε συζήτηση κι ενημέρωση για τα ζητήματα που υπάρχουν. Από την πλευρά του ΜέΡΑ25 και του Κανελλή Δημήτρη, σημειώθηκε ότι αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές υποδομές της πόλης του Βόλου, η οποία συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην γενικότερη οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.

Έγινε αναλυτική ενημέρωση του υποψήφιου βουλευτή για τη φάση που βρίσκεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ. Μεταφέρθηκε επίσης η μέχρι τώρα εμπειρία από το ξεπούλημα άλλων λιμανιών της χώρας, όπως είναι αυτό του Ηράκλειου Κρήτης, όπου τελικά η πώληση έγινε σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, που παραπέμπει σε πραγματικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Δηλαδή, η τιμή πώλησης για το λιμάνι του Ηρακλείου είχε οριστεί στα 120 εκατομμύρια ευρώ και τελικά πουλήθηκε για 80!

Επίσης σημειώθηκε από τα στελέχη του ΟΛΒ ότι δεν υπάρχει τίποτα ρητά διατυπωμένο που να υποχρεώνει τον όποιο τελικό αγοραστή – «επενδυτή» να κάνει επενδύσεις, να εξασφαλίσει ή και να αυξήσει τις θέσεις εργασίας.

Από την πλευρά του υποψήφιου του ΜέΡΑ25 αναφέρθηκε πως διαφαίνεται ότι τελικά η όποια ιδιωτικοποίηση γίνεται τελικά με όρους ξεπουλήματος. Ενώ δυστυχώς, υπάρχει σοβαρό το ενδεχόμενο, το λιμάνι της πόλης μας να έχει την τύχη του ΟΣΕ της πόλης μας, δηλαδή όποιος το αγοράσει, αφού το ξεζουμίσει και εισπράξει τα όποια οφέλη, τελικά να το αφήσει να ερημώσει, αδιαφορώντας για τις όποιες συνέπειες.

Θέση του ΜέΡΑ25 είναι ότι το λιμάνι δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να έχει απαξιωθεί. Αντιθέτως, θα έπρεπε να έχει στηριχθεί, αναβαθμιστεί και εξελιχθεί, ταυτόχρονα όμως θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός του για μεταφορά του σε άλλο σημείο εκτός πόλης. Στην πόλη θα έπρεπε να έχει μείνει μόνο ο επιβατικός του ρόλος και της μαρίνας, που θα έπρεπε να έχουν αναπτυχθεί, πάντα στα πλαίσια κανονισμών και με σεβασμό προς το περιβάλλον. Ο εμπορικός του χαρακτήρας θα έπρεπε να έχει μεταφερθεί σε άλλη περιοχή, τόσο για να είναι πιο αποδοτικός όσο και για να περιοριστεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση που δημιουργεί στην πόλη.

Η επιβάρυνση του λιμανιού στην πόλη, περιλαμβάνει τόσο αυτή του περιβάλλοντος αλλά και την όχληση που δημιουργείται στις γύρω περιοχές. Για τις οποίες μπορεί έως τώρα να καταβάλλονται προσπάθειες να είναι περιορισμένες (καταβρέχουν για να μη σηκώνεται σκόνη, περιορίζουν τη λειτουργία στις ώρες κοινής ησυχίας κ.α.), θα αυξηθούν όμως όταν το λιμάνι ιδιωτικοποιηθεί. Κι αυτό είναι σχεδόν δεδομένο αφού πουθενά δεν περιγράφεται κάποια δέσμευση του όποιου αγοραστή για το αντίθετο.

Είναι λοιπόν αναγκαίος ένας σχεδιασμός για την ανάπτυξη του λιμανιού, το οποίο είναι σε ιδιαίτερα στρατηγικό σημείο για την πόλη και τις μεταφορές της χώρας, των Βαλκανίων και της Ευρώπης γενικότερα, που θα έπρεπε να συνδυαστεί με το σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής κι όχι μόνο. Ένας σχεδιασμός που και την πόλη θα ελάφρυνε από σειρά επιβαρύνσεων αλλά και θα δημιουργούσε μεγάλο κύκλο εργασιών, θέσεων εργασίας και προοπτικής ανάπτυξης που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο νομός της Μαγνησίας. Ενώ ο χώρος που θα ελευθερώνονταν θα δίνονταν στους πολίτες του Βόλου, ως ελεύθερος χώρος αναβαθμίζοντας και με αυτόν τον τρόπο τόσο την ποιότητα ζωής τους όσο εικόνα της πόλης μας.

Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να έχει ένα σχεδιασμό πραγματικά μακρόπνοο, ούτε περιλαμβάνει το καλό των πολιτών, του περιβάλλοντος και της οικονομίας. Αντιθέτως τελευταίες κυβερνήσεις και ειδικά αυτή της ΝΔ, σχεδιάζουν τόσο κοντόθωρα και με μοναδικό γνώμονα τις επιταγές των εταίρων μας, των «επενδυτών» και των «αγορών» και για αυτό ξεπουλάνε όσο όσο. Ενώ παρουσιάζουν το ξεπούλημα αυτό ως εθνική επιτυχία.

Είναι σημαντικό σε αυτούς τους σχεδιασμούς να μπει ένα φρένο κι αυτό μπορούν να το κάνουν σε ένα βαθμό οι πολίτες την Κυριακή στις 25 Ιουνίου. Σε αυτό θα συμβάλλουμε κι εμείς ως ΜέΡΑ25, για το καλό της πόλης και του νομού μας.