Εκλογές: Βάρος επιλογής για το μέλλον
Αλλαγή στις θητείες, αλλαγή σελίδας για τη Θεσσαλία
Εδώ και χρόνια, το Αμερικανικό Σύνταγμα και ο εκλογικός νόμος των Η.Π.Α. θέτει ως όριο θητείας για μια παράταξη, τις δύο επιτυχημένες εκλογικές αναμετρήσεις, κι ως εκ τούτου, δύο συνεχείς τετραετίες υπό τον ίδιο Πρόεδρο. Ανάλογο μοντέλο ακολουθεί και η Ρωσική Ομοσπονδία, στην οποία επίσης είναι παράτυπο και παράνομο ένας Πρόεδρος να παραμείνει στην εξουσία για περισσότερα από οκτώ χρόνια.
Ο λόγος; η πολιτική ανανέωση, η διακυβερνητική εναλλαγή αλλά κι η αποφυγή κατάχρησης εξουσίας - εδώ ας μη λησμονήσουμε Προέδρους λατινοαμερικάνικων κρατών που με τη δικαιολογία της “ευνοϊκής και φιλολαϊκής” πολιτικής, έχουν σφετεριστεί θέσεις εξουσίας για χρόνια, μετατρέποντας πολλές φορές το καθεστώς σε δικτατορικό.
Στην Ελλάδα τα δεδομένα απέχουν πολύ από τον επιβεβλημένο ολοκληρωτισμό, ωστόσο δεν υπάρχει και μέριμνα για την εναλλαγή των πολιτικών ιδεών και φορέων στη διακυβέρνηση τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Παρά το γεγονός πως ένας περιφερειάρχης μπορεί να έχει ολοκληρώσει μια πλήρη οκταετία στην πλέον νευραλγική θέση διακυβέρνησης για την περιφέρεια του, δικαιούται να συμμετάσχει στις εκλογές, διεκδικώντας την ψήφο των πολιτών κι ακόμη μια τετραετία προκειμένου να συνεχίσει την πολιτική του.
Ωστόσο, ακόμη κι αν ένας δήμαρχος, περιφερειάρχης - εν προκειμένω - ή και πρωθυπουργός, έχουν αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους κι έχουν επιδείξει έργο, αυτή είναι μια κατάλληλη στιγμή να αποχωρήσουν και να δώσουν τη θέση τους σε διαφορετικές παρατάξεις, πολιτικά πρόσωπα, φορείς και ιδέες προκειμένου να εξασφαλιστεί εμπράκτως η πολυφωνία και το δημοκρατικό ιδεώδες. Η επιβεβλημένη εναλλαγή μετά το πέρας οκταετούς θητείας, ενισχύει τη δημοκρατική διάσταση της εκάστοτε διακυβέρνησης, διότι αφενός εξασφαλίζει την υγιή απόσταση των κυβερνώντων από τις θέσεις εξουσίας κι έτσι απομακρύνεται ο κίνδυνος ταύτισης της κυβερνητικής εντολής και του καθήκοντος υπεράσπισης του κοινού συμφέροντος με τις θέσεις ισχύος και διαφορετικής βαρύτητας.
Αφετέρου, εξασφαλίζεται το δικαίωμα της πολιτείας και των πολιτών στην είσοδο νέων πολιτικών προσώπων και ιδεών στο δημόσιο διάλογο και την διοικητική διαδικασία, με αποτέλεσμα την ανανέωση αλλά και βελτίωση του προϋπάρχοντος έργου, με ουσιαστική αλλαγή κι όχι επαναληπτικές διαδικασίες πάνω σε εξαντλημένες ιδέες αλλά και δυνάμεις που δε μπορούν πλέον να αποδώσουν τα ιδεώδη μιας δημοκρατικής κοινωνίας δικαίου που αποβλέπει στην ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών.
Ακόμη κι αν στην Ελλάδα αυτή η εκλογική παράμετρος δεν εφαρμόζεται, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ο συνδυασμός Αγοραστού μετρά ήδη 9 χρόνια διακυβέρνησης, κι έχει καταστήσει σαφές με ποιόν τρόπο θέλει να κινείται απέναντι στη Μαγνησία αλλά και στην υπόλοιπη Θεσσαλία. Οι πολίτες καλούνται να κρίνουν το έργο του και να αποφασίσουν εάν θα του δώσουν με την ψήφο τους παράταση ζωής στο τιμόνι της Περιφέρειας, ενισχύοντας ωστόσο κορεσμένες θέσεις, κουρασμένες μανιέρες πολιτικού διαλόγου και ένα ξεκάθαρο τοπίο πολιτικής βούλησης (ή μη) απέναντι στη Μαγνησία.
Στις 26 Μάϊου, οι εκλογικές αναμετρήσεις φέρνουν τους πολίτες αντιμέτωπους με μια σκληρή πραγματικότητα - αυτή του βάρους της επιλογής για το μέλλον. Η ψήφος, είναι δύναμη ευθύνης και μέσω αυτής καλείται ο σύγχρονος πολίτης να αποφασίσει για το πολιτικό τοπίο το οποίο θα καθορίσει τη μελλοντική πορεία της εκάστοτε περιοχής.
Το εάν η διακυβέρνηση Αγοραστού στην Περιφέρεια υπήρξε επιτυχημένη, θα κριθεί από τους πολίτες και μόνο. Τώρα όμως είναι η ώρα της ουσιαστικής αλλαγής, με νέες ιδέες, νέες δυνάμεις, ουσιαστική ευθύνη και σαφείς προτεραιότητες. Τα επαναλαμβανόμενα ζητήματα, από κάποιο επίπεδο κι έπειτα αποτελούν επιλογή, και στην ατζέντα για τη Μαγνησία, η μόνη επιλογή είναι η άνοδος, όχι η στασιμότητα. Το μέλλον της Μαγνησίας βρίσκεται στα χέρια όλων μας κι είναι καιρός να το αποδείξουμε εμπράκτως.
Γιάννης Σκρίμπας,
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος Μαγνησίας - Υποψήφιος Περιφερειάρχης Νίκος Τσιλιμίγκας.