Στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Μαγνησίας
Στη συνάντηση παρουσιάσθηκαν θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης στην περιοχή. Παρόντες από το κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ήταν ο Γραμματέας της Ν.Ε. Πολίτης Νίκος, η Αν. Γραμματέας Βακουφτσή Σούλα, ο Υπεύθυνος Οργανωτικού Παπατόλιας Αποστόλης και το μέλος Μέρκατας Γιώργος.
Στην αρχή της συζήτησης αναφέρθηκαν οι ιδιαιτέρως δύσκολες συγκυρίες στις οποίες βρέθηκε ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα τα δύο χρόνια της μεγάλης έξαρσης της πανδημίας, σε αντίθεση με φέτος που, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Όπως αναφέρθηκε από τον Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης φέτος στο Νομό υπήρξε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, αφού έγιναν 323 προσλήψεις στην πρώτη φάση, ενώ 62 ήταν οι νεοδιορισθέντες.
Στην Β΄ φάση των προσλήψεων προστέθηκαν ακόμη 60 αναπληρωτές. Αν και φέτος οι παραιτήσεις ήταν ελάχιστες και υπήρξε συνεννόηση με τους Δημάρχους για την εύρεση καταλύματος, ο Νομός της Μαγνησίας παραμένει ένας δύσκολος γενικότερα νομός, αφού σε αυτόν συμπεριλαμβάνεται το νησιωτικό σύμπλεγμα των Σποράδων, τα χωριά του Πηλίου αλλά και η απομακρυσμένη περιοχή της Ανάβρας. Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρο ότι ο σχεδιασμός για το Νομό της Μαγνησίας πρέπει να είναι οργανωμένος και να προνοεί για τις δυσκολίες, ώστε να μην βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση, όπως προηγούμενες χρονιές. Στο σχεδιασμό αυτό θα πρέπει να ενταχθεί και ένα ποσοστό καθηγητών που θα είναι διαθέσιμοι να αναπληρώσουν τυχόν κενά σε κάθε περιοχή. Καθίσταται, βεβαίως, σαφές ότι ανεξαρτήτως των φετινών προσλήψεων (άλλωστε είναι προεκλογικός χρόνος), πρέπει να υπάρχει συνολικός σχεδιασμός προσλήψεων στην περιοχή, ο οποίος θα βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία, όπως ο αριθμός των συνταξιοδοτήσεων. Στη συνέχεια αναφέρθηκε το ζήτημα των καθαριστριών και των αναγκών που δημιουργούνται από την λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, τα οποία θα λειτουργούν μέχρι το απόγευμα. Προφανώς το ωράριο των καθαριστριών πρέπει να επεκταθεί από 5ωρο σε 6ωρο με όλα τα νόμιμα που προβλέπονται σε αμοιβές και ασφάλιση.
Ένα, ακόμη, δεδομένο που προβληματίζει τον εκπαιδευτικό κόσμο και έχει αναδείξει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ είναι ο ολοένα μειωμένος αριθμός του μαθητικού δυναμικού που εντάσσεται στο πεδίο του Δημογραφικού Προβλήματος της χώρας. Ο μαθητικός πληθυσμός μειώνεται δραματικά στα χωριά και σε μικρές πόλεις αλλά δεν δείχνει να είναι αυξημένος ούτε στα μεγάλα αστικά κέντρα. Όσο η Πολιτεία συνεχίζει να μη δίνει κίνητρα στα νέα ζευγάρια για την απόκτηση τέκνων τόσο περισσότερο το πρόβλημα θα οξύνεται.
Επίσης, τονίστηκε ότι κάποια από τα νηπιαγωγεία του νομού στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια για μικρά παιδιά χωρίς τους απαραίτητους χώρους και χωρίς τις υποδομές που χρειάζονται για μια υγιή εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα, τα σχολεία φέτος θα αντιμετωπίσουν μεγάλο ζήτημα με το ενεργειακό κόστος και από την πολιτεία δεν έχουν προβλεφθεί μελλοντικοί σχεδιασμοί για ενεργειακές αναβαθμίσεις, όπως φωτοβολταϊκά για ενεργειακή αυτονομία ή λύσεις εξοικονόμησης και βελτιστοποίησης υποδομών. Τονίστηκε πως για φέτος επαφίενται στην αύξηση της χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές και πραγματικά δεν γνωρίζουν πως θα καταφέρουν να ανταποκριθούν.
Οι επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή και ιδιαίτερα για εργαστήρια υπολογιστών πρέπει να συνεχίσουν, μέχρι να επιτύχουμε την βέλτιστη αναλογία του 1-1 και να μην πρέπει να συνωστίζονται 2 και 3 παιδιά σε έναν υπολογιστή. Η διάθεση των εκπαιδευτικών να παράγουν έργο δεν σημαίνει πως αντικαθιστά τις ελλειμματικές υποδομές των ελληνικών σχολείων. Η πανδημία αποτέλεσε μία ευκαιρία να αναβαθμιστούμε υλικοτεχνικά στο επίπεδο της πληροφορικής στα σχολεία, αλλά παραμένουν τα κενά και οι δυσκολίες.
Τέλος, ένα μεγάλο πρόβλημα για την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνιστά η μη ύπαρξη κονδυλίου για την αντιμετώπιση και κάλυψη προβλημάτων και αναγκών από την ίδια τη Διεύθυνση. Πρόκειται για μία διοικητική στρέβλωση που δεν έχει διορθωθεί εδώ και χρόνια καθιστώντας τη Διεύθυνση ανήμπορη να ανταποκριθεί σε έκτακτες ανάγκες.
Προτάσεις ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Ενίσχυση του Ολοήμερου Σχολείου.
α) Πλήρη εφαρμογή της ολοήμερης λειτουργίας και ενίσχυση των δομών και του προσωπικού στην Προσχολική Εκπαίδευση. Πολυδύναμα νηπιαγωγεία, με σταδιακή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
β) Υλοποίηση σχεδίου κτιριακής αναβάθμισης των υποδομών της Προσχολικής εκπαίδευσης αλλά και της Δημοτικής εκπαίδευσης για την απρόσκοπτη εφαρμογή του ολοήμερου προγράμματος.
γ) Επαναφορά του Ολοήμερου Σχολείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο . Λειτουργία του πρωινού προγράμματος έως τις 2.00 μμ. Επαναφέρεται ο θεσμός του Δασκάλου – Υπεύθυνου ολοημέρου.