ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ καιρός

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εντός Σεπτεμβρίου ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Βόλου

  Δήλωση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου Ν.Δ. Χρήστου Μπουκώρου στην Ολομέλεια της Βουλής
Εντός Σεπτεμβρίου ο διαγωνισμός  για το λιμάνι του Βόλου

Την σημερινή δέσμευση του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δημήτριου Πολίτη για τη διεξαγωγή διαγωνισμού αξιοποίησης του λιμανιού του Βόλου με τη μέθοδο πώλησης μετοχών αποκάλυψε ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, σήμερα, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Συγκεκριμένα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος αναφορικά με ην αξιοποίηση του λιμένα Βόλου και απευθυνόμενος στον παριστάμενο Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γεωργιάδη τόνισε τα εξής: «Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι σήμερα γίνεται ένα ξεκίνημα καλό, γιατί η Ελλάδα διαθέτει υποδομές, ασφαλώς όμως χρειάζονται και καινούργιες. Πρέπει όμως η κοινή συνισταμένη όλων των πολιτικών δυνάμεων να είναι η αξιοποίηση των υποδομών αυτών προκειμένου να αποδώσουν στην οικονομία και στην ανάπτυξη. Αυτό συζητάμε σήμερα, ανεξάρτητα με το ποιος θα είναι ο επενδυτής και τη μέθοδο που θα ακολουθηθεί.

Και είναι και τα λιμάνια για την αξιοποίηση των οποίων έγιναν ορισμένοι διαγωνισμοί, για να έρθω και στο λιμάνι του Βόλου, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, κύριε Υπουργέ. Καθυστέρησε η αξιοποίηση αυτού. Κάνει μελέτες όμως σήμερα ο ΟΣΕ για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου και ορθώς πράττει.

Ξεκίνησε το έργο της ηλεκτροκίνησης και εκφράζω τις ευχαριστίες μου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, γιατί ήταν ένα έργο βαλτωμένο για περίπου οκτώ χρόνια. Το έργο υλοποιείται τώρα. Θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και στον Υπ.Ανάπτυξης και Επενδύσων κ. Γεωργιάδη και στον Αν.Υπουργό κ. Παπαθανάση που βοήθησαν στο ξεμπλοκάρισμα αυτού του έργου, γιατί εμπλέκονταν οι βιομηχανικές περιοχές. Όμως καθυστερήσαμε.

Καθυστερήσαμε και πρέπει να κερδίσουμε τον χρόνο αυτόν τον χαμένο.

Είχα μια συνομιλία σήμερα  με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, τον κ. Πολίτη, ο οποίος δεσμεύτηκε, κύριε Υπουργέ, ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου. Και σας ορίζω, αν μου επιτρέπετε, θεματοφύλακα αυτής της δέσμευσης, γιατί το λιμάνι του Βόλου προσφέρει τεράστιες δυνατότητες. Το να έχουμε υποδομές οι οποίες ρημάζουν και μένουν ανεκμετάλλευτες δεν προσφέρουν πρώτα απ’ όλα στον Έλληνα πολίτη, στον Έλληνα φορολογούμενο και στον Έλληνα εργαζόμενο. Το να φορολογούμε αγρίως τον Έλληνα πολίτη διαχρονικά, να κατασκευάζουμε υποδομές οι οποίες αφήνονται στον χρόνο να απαξιωθούν, αυτό είναι μια λογική χρεοκοπίας, δεν είναι μια λογική ανάπτυξης. Επειδή έχουμε αναλάβει πολιτικές δεσμεύσεις που στόχο έχουν την ανάπτυξη και της δικής μας περιοχής, της Μαγνησίας, θα ήθελα πραγματικά η Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία να ενδιαφερθούν για το λιμάνι του Βόλου και  την αξιοποίησή του, γιατί είναι ο οικονομικός πνεύμονας, όχι μόνο του Βόλου, αλλά ολόκληρης της κεντρικής Ελλάδας».

Νωρίτερα δε στη τοποθέτησή του για την ανασύσταση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας ο βουλευτής Μαγνησίας υπογράμμισε τα εξής: «Το θέμα των Ναυπηγείων της Ελευσίνας είναι πολυδιάστατο. Το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι εξασφαλίζουν τα δεδουλευμένα τους και ανοίγεται μπροστά τους μια προοπτική απασχόλησης με αύξηση των θέσεων εργασίας, είναι αυτό που ζητάει σήμερα ο εργαζόμενος. Δεν άκουσα όμως από κανένα κόμμα της Αντιπολίτευσης κάτι το παραγωγικό. Δεν άκουσα όμως να πει κανείς για τη σημασία της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σε αυτήν τη χώρα της ναυτοσύνης, σε αυτήν τη χώρα που διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως. Δεν ακούσαμε ούτε μια πρόταση για το πώς θα δώσουμε προοπτική σε αυτά τα ναυπηγεία να κάνουν μεγαλύτερες δεξαμενές, να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες και σε πλοία LNG και σε όλα αυτά τα τεράστια πλοία εμπορικού στόλου που βλέπουμε να διανύουν τις θάλασσες και να ελέγχουν τις παγκόσμιες οδούς εμπορίου και το ίδιο το εμπόριο. Δεν είναι αυτό εθνική διάσταση του σημερινού νόμου; Αν αυτά τα ναυπηγεία ανασυσταθούν και διευρύνουν τον κύκλο εργασιών δεν έχει εθνική σημασία;

Δεν θέλετε να συνεχίσουν οι Έλληνες εφοπλιστές να επισκευάζουν και να ναυπηγούν πλοία σε ναυπηγεία που θα είναι στη χώρα μας, που θα πληρώνουν φόρους στη χώρα μας, που θα δίνουν θέσεις εργασίας στη χώρα μας, που θα αφήνουν υπεραξία στη χώρα μας, στη χώρα της ναυτοσύνης; Αντί να πούμε πώς θα αξιοποιήσουμε και τα υπόλοιπα ναυπηγεία, πώς θα αξιοποιήσουμε τα λιμάνια μας, τις υποδομές μας όλες εκεί που έχουμε στρατηγικό πλεονέκτημα, δεν σας απασχολεί; Ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ, να μην μπορούν τα κόμματα που φιλοδοξούν να κυβερνήσουν τη χώρα να πάρουν μια θέση για το τι πρόκειται να γίνει με τα ναυπηγεία, όταν παρουσιάζεται ένας επενδυτής που έχει ένα σχέδιο, που είναι δοκιμασμένος, που δοκιμάστηκε στο Νεώριο της Σύρου, που επισκευάζει εκατό καράβια τη σεζόν.

Δίνουμε την ευκαιρία σε μια σημαντική υποδομή όπως είναι τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας να προσφέρουν στην τοπική κοινωνία, να δώσουν θέσεις εργασίας, να προσφέρουν στην ενίσχυση της θέσεως της χώρας. Κλείνοντας, θα ήθελα να πω, ότι είναι ορθή επιλογή, γιατί είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η πολιτεία πρέπει να κάνει ό,τι είναι δυνατόν, να μη φείδεται μεθόδων, προκειμένου να ξεμπλοκάρει τέτοιες διαδικασίες και να βάζει μπροστά υποδομές και παραγωγικές μονάδες».